تاریخ : يکشنبه 7 آبان 1396
کد 50

اولین کارگاه آموزشی سامانه توسعه یافته شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا)

اولین کارگاه آموزشی سامانه توسعه یافته شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران(شاعا) در وزارت علوم تحقیقات و فناوری در روزهای شنبه و یکشنبه، ۶ و ۷ آبان ۱۳۹۶ برگزار گردید.
اولین کارگاه آموزشی سامانه توسعه یافته شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران(شاعا) در وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.
در ابتدای این کارگاه آموزشی جناب آقای دکتر علیائی معاون محترم دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری و قائم مقام شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران ضمن خیر مقدم به شرکت‌کنندگان گفت: از سال۱۳۸۲ تلاش‌های بسیاری در جهت ایجاد  شبکه‌ای برای ساماندهی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و با هدف تسهیل بهره‌برداری محققان کشور انجام شد و در نهایت این شبکه شکل گرفت.
وی ادامه داد: سامانه پیش رو با هدف رفع مشکلات و ناهماهنگی‌های موجود در سامانه قبلی به صورت گسترده‌تری عمل خواهد کرد. در این سامانه مواردی چون خدمات، مدیریت،ارزیابی و رتبه‌بندی لحاظ شده است.
در ادامه این جلسه مهندس نجفی از کارشناسان پارک علم وفناوری کردستان به عنوان گروه طراح و مجری سامانه شاعا به آموزش این سامانه پرداخت و گفت: هدف از راه‌اندازی سامانه جدید شاعا ایجاد بانکی متمرکز از تجهیزات و خدمات و تأمین‌کنندگان آن‌ها، تسهیل فرآیند ارائه خدمات به گیرندگان، تسهیل جمع‌آوری اطلاعات از مراکز آزمایشگاهی کشور، تسهیل خرید تجهیزات و خدمات از شرکت‌های تأمین کننده، تسهیل و بهبود کیفیت نگهداری و سرویس تجهیزات، شناسایی نیازمندی‌های آزمایشگاه و ایجاد شفافیت مالی، کمک به تصمیم‌گیری مدیران و شبکه‌سازی و به اشتراک‌گذاری انوع منابع است.
گفتنی است این کارگاه آموزشی با حضور جمعی از کارشناسان آزمایشگاه‌های مرکزی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری در روزهای شنبه و یکشنبه‌، ۶ و ۷ آبان ماه ۱۳۹۶ به همت دفتر حمایت و پشتیبانی پژوهش و فناوری و با همکاری پارک علم وفناوری کردستان در سالن شهدای جهاد علمی واقع در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

                 

                 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 7 آبان 1396
  • ساعت 02
  • توسط احمد آقایی