تاریخ : سه شنبه 28 شهريور 1396
کد 48

اولین دوره آموزشی آشنایی با الزامات استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵

اولین دوره آموزشی آشنایی با الزامات استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ با حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روز ۲۲ شهریور سال ۹۶ در دانشگاه مراغه برگزار شد.
در راستای سیاست‌های مدیریت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و اهتمام جدی به مسأله استانداردسازی فضاهای آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه، اولین دوره آموزشی آشنایی با الزامات استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ با حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روز ۲۲ شهریور سال ۹۶ در دانشگاه مراغه برگزار شد.
در این دوره یک روزه که جهت استفاده کارشناسان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه برنامه‌ریزی شده بود، مدرس دوره جناب آقای دکتر تیموری الزامات استاندارد آزمایشگاهی ایزو ۱۷۰۲۵ را به طور کامل تشریح و آموزش دادند.
در ابتدای دوره دکتر احمد آقایی رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ضمن خیر مقدم به مدرس دوره و کارشناسان آزمایشگاه‌ها، لزوم برگزاری دوره‌های تخصصی ارتقاء دانش و اطلاعات کارشناسان آزمایشگاه‌های دانشگاه را جزء برنامه‌ها و اهداف مهم مدیریت آزمایشگاه مرکزی عنوان نموده و اظهار امیدواری کردند از این به بعد هر ماه حداقل یک دوره آموزشی برای استفاده کارشناسان آزمایشگاه‌ها در دانشگاه برگزار شود. ایشان افزودند مبحث استانداردسازی خدمات آزمایشگاهی نیز از دیگر موارد مهمی است که مدیریت آزمایشگاه مرکزی برنامه‌های ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته است. یکی از اهداف مهم در این زمینه اخذ استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ برای آزمایشگاه مرکزی حداکثر تا یک سال آینده و پس از آن گرفتن این اعتبار برای سایر آزمایشگاه‌های دانشگاه است.
لازه به ذکر است که در این دوره آموزشی ۶ ساعته چهارده نفر از کارشناسان آزمایشگاه‌های دانشگاه به صورت فعال حضور داشتند. در پایان دوره آموزشی مقرر شد برای این افراد گواهی شرکت در دوره از طرف شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی صادر گردد.

             
             ​​​​​​​
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 28 شهريور 1396
  • ساعت 09
  • توسط احمد آقایی