تاریخ : يکشنبه 26 شهريور 1396
کد 46

اولین جلسه اعضای هیأت تحریریه‌ی نشریه شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا)

اولین جلسه اعضای هیأت تحریریه نشریه شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) دوشنبه مورخه ۱۳۹۶/۰۶/۲۰ در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
این جلسه با سخنرانی دکتر محمد صادق علیائی مدیر مسئول نشریه و رئیس شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران و معاون دفتر حمایت و پشتیبانی پژوهش و فناوری آغاز شد.

وی اظهار داشت: مدیریت پراکنده آزمایشگاه‌ها در دانشگاه‌ها از مشکلات موجود در این حوزه بوده است که از سال ۱۳۷۶ برای ساماندهی آزمایشگاه‌ها برنامه‌ریزی شد و از سال ۱۳۹۲ گام‌های مثبتی برداشته شده است از جمله احداث آزمایشگاه مرکزی، ارزیابی و نظارت آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها، طراحی و راه‌اندازی سامانه پیشرفته شاعا، برنامه‌ریزی برای احداث ۱۰ آزمایشگاه ملی در کشور که براساس پتانسیل‌های منطقه طراحی شده و از موازی‌کاری پرهیز شده است.

دکتر علیائی ادامه داد: این نشریه بایستی به صورت رهیافتی نو در حوزه آزمایشگاهی باشد و درهمین راستا تأسیس انجمن آزمایشگاه‌های علمی ایران در برنامه این دفتر می‌باشد.

جلسه با سخنرانی دکتر احمد آقائی سردبیر نشریه شاعا و رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه مراغه ادامه یافت وی اظهار داشت: نشریه شاعا در سال ۹۵ و در مراسم روز آزمایشگاه رونمایی شد و تاکنون ۴ شماره از آن منتشر شده است و دو شماره دیگر در حال انتشار است.

                 

وی در ادامه در خصوص اقداماتی چون طراحی سایت، طراحی جلد و لوگو و... سخنرانی کرد و گفت: بیش از ۴۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه برای عضویت در هیأت تحریریه رزومه خود را ارسال کرده بودند که از این میان ۲۲ نفر به عنوان عضو هیأت تحریریه انتخاب شدند.

وی سخنان خود را با معرفی اعضای هیأت تحریریه ادامه داد و سپس اهداف نشریه، نام نشریه و وظایف و اختیارات اعضای هیأت تحریریه به بحث و بررسی گذاشته شد.

در این جلسه آقای دکتر محمد صادق علیائی (مدیر مسئول و عضو هیأت تحریریه نشریه)، آقای دکتر احمد آقایی (سردبیر و عضو هیأت تحریریه نشریه)، آقای دکتر محمدمهدی احدیان، آقای دکتر سید سعید حسینی، خانم دکتر سیده مهری حمیدی، آقای دکتر فریبرز شکاری، خانم دکتر ریحانه صباغ‌زاده، آقای دکتر شهریار عصفوری، آقای دکتر محمد عطائی، خانم دکتر پریسا فتحی رضایی، آقای دکتر علی محمدنیکبخت (از اعضای هیأت تحریریه نشریه)، خانم فرانک فلاحی (مدیر داخلی نشریه)، خانم پروین نقی‌زاده (مدیر اجرایی نشریه) و خانم فریبا ولی‌زاده (مدیر فنی نشریه) حضور داشتند.

                 

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 26 شهريور 1396
  • ساعت 13
  • توسط احمد آقایی